Lush se umika z družbenih omrežij

Z novo globalno politiko proti družbenim medijem Lush uvaja nov pristop k družbenim omrežjem.

- Lush se umika s Facebooka, Instagrama, TikToka in Snapchata, dokler se ne sprejmejo ukrepi za zagotavljanje varnejšega okolja za uporabnike.

- Lush ima končno dovolj, sporoča žvižgač s Facebooka.

- Lush ima končno dovolj, sporoča žvižgač s Facebooka.

- Vsi profili na družbenih omrežjih znamke Lush bodo deaktivirani.

- Lush obljublja, da bo vlagal v nove načine povezovanja in vzpostavil boljše komunikacijske kanale drugje.


26. november 2021:

Od 26. novembra 2021 bo globalna blagovna znamka Lush obrnila hrbet Instagramu, Facebooku, TikToku in Snapchatu, dokler te platforme ne bodo sprejele ukrepov za zagotovitev varnejšega okolja za uporabnike. Ta politika se uvaja v vseh 48 državah, kjer Lush posluje.

Podobno, kot so bili desetletja ignorirani dokazi o podnebnih spremembah, se zdaj komajda zaznavno priznavajo resni učinki družbenih omrežij. Lush, ki je znan po tem, da je bolj vodilno kot sledilno podjetje, se je odločil, da se bo teh resnih vprašanj lotil zdaj in da bo začel s spreminjanjem lastnih praks, namesto da bi čakal, da drugi opazijo, za kako resen problem gre.


Izjava podjetja:

Kot že veliko drugih pred nami, se je tudi Lush že poskušal umakniti z družbenih omrežij, vendar je bil strah pred tem, da bi kaj zamudili, še prevelik, zaradi nuje po uporabi različnih platform pa smo se kljub najboljšim namenom spet znašli na njih.

Umakniti smo se poskušali že leta 2019, zdaj pa so našo odločnost okrepile vse najnovejše informacije pogumnih žvižgačev, ki jasno opisujejo škodo, ki so ji uporabniki izpostavljeni zaradi trenutnih algoritmov in ohlapne regulacije tega področja naših življenj.

Kot izumitelj kopalnih bombic vse svoje napore vlagam v ustvarjanje izdelkov, ki se ljudem pomagajo izklopiti, sprostiti in posvetiti pozornost dobremu počutju. Družbena omrežja so postala nasprotje tega cilja, saj so algoritmi zasnovani tako, da ljudi silijo k brskanju po platformah in jim preprečujejo, da bi se izklopili in sprostili“. Jack Constantine, vodja informacijskega dela pri Lushu in izumitelj izdelkov

Svojih strank ne bi nikdar prosili, da se srečamo v temni in nevarni ulici, nekatere platforme družbenih medijev pa se vse bolj zdijo kot kraji, kamor ne bi smeli pošiljati nikogar. Nekaj se mora spremeniti. Upamo, da bodo platforme uvedle stroge smernice najboljših praks in da bo mednarodna ureditev sprejeta v obliki zakona. Vendar ne moremo čakati do takrat, čutimo se prisiljene, da sami ukrepamo in stranke zaščitimo pred škodo in manipulacijo, ki jo lahko doživijo, medtem ko se poskušajo povezati z nami na družbenih medijih.

Zato se bo podjetje Lush umaknilo z omrežij Facebook, Instagram, TikTok in Snapchat, dokler te platforme svojim uporabnikom ne bodo zagotovile varnejšega okolja.

Vse življenje se izogibam dodajanju škodljivih sestavin v izdelke. Zdaj obstajajo prepričljivi dokazi, da smo ob uporabi družbenih omrežij izpostavljeni tveganju. Svojih strank ne želim izpostavljati tej škodljivosti, zato je čas, da jih zaščitimo“. Mark Constantine, OBE, soustanovitelj, izvršni direktor in izumitelj izdelkov

Lush obljublja, da to ne pomeni, da bomo postali nedostopni. Storili bomo vse, kar je v naši moči, da najdemo nove načine povezovanja, da zgradimo boljše komunikacijske kanale drugje in da uporabimo tudi starejše, že preizkušene poti. Za zdaj nas lahko še vedno najdete na Twitterju in YouTubu – ni vam treba klikati na gumbe Všečkaj, Naročite se ali Pošiljanje obvestil, ogledate si nas lahko, ko se vam to zahoče. Celoten seznam lokacij, kjer nas lahko najdete, je tukaj.

Vedno imamo veliko za povedati, a ko se povzpnemo na govorniški oder, želimo, da je to varno.

Za dodatne informacije in prošnje za intervju se obrnite na lushpr@lush.co.uk

Če želite biti na tekočem in prvi izvedeti vse o nadaljnjih vznemirljivih napovedih podjetja Lush, se naročite na naše novice.

Dodatne informacije o Lushevi digitalni etiki najdete tukaj


Opombe urednikom

Ko družbeni odnosi postanejo trpki

Lush je bil vedno družbena blagovna znamka, ki je našla edinstvene načine neposredne komunikacije s strankami. Od pionirskih katalogov CTG v 90. letih prejšnjega stoletja in izjemno priljubljenega časopisa Lush Times do zelo zgodnjega foruma za stranke in hitrega sprejetja družbenih omrežij, ko so bila ta prvič razvita – Lushev cilj je bil vedno sodelovati s tistimi, ki imajo radi naše izdelke, in poslušati, kaj nam želijo povedati.

Lush je vedno zagovarjal tudi dobro počutje. Verjamemo v dolge kopeli s svečami, skupne prhe, masažo in polnjenje sveta z dišavami, to je del našega poslanstva in jedro našega poslovnega namena.

Kadar je dobro počutje naših strank ogroženo zaradi kanalov, prek katerih se poskušamo povezati z njimi, pa se nam nekaj ne zdi prav. Prepričani smo, da bi morala biti tehnologija ustvarjena za družbeno dobro in vplivati na pozitivne družbene spremembe, zato smo se v preteklih letih za to tudi zavzemali. Na črni petek leta 2016 je Lush na primer sodeloval z organizacijo za digitalne pravice Access Now pri njihovi globalni kampanji #KeepItOn za boj proti vladnim izklopom interneta. S kopalno bombico #Error404 smo zbrali 250.000 funtov za digitalni sklad, ki podpira organizacijo Access Now, pa tudi globalne množične digitalne aktiviste, ki se borijo za ohranitev svobodnega, odprtega in varnega interneta.

Leta 2018, ko je Facebook sporočil, da so zaradi napake dostopni podatki 29 milijonov uporabnikov, je Lush ustvaril in na konferenci The Next Web 2018 prodajal omejeno izdajo torbice s sloganom "What the Zuck?" Izkupiček je šel v sklad Lush Digital, ki podpira tehnološke pobude za dobro po vsem svetu.

Na konferenci The Next Web 2019 je Lush sodeloval z organizacijo Bits of Freedom, organizacijo za digitalne pravice s sedežem na Nizozemskem, "ki se osredotoča na zasebnost in svobodo komuniciranja na spletu". Podjetje Lush je izdelalo in prodajalo torbo s sloganom "Take CTRL", da bi ozaveščalo in spodbujalo ljudi k zavestnim odločitvam pri izbiri in uporabi tehnologije. Izkupiček od teh torb v omejeni izdaji, prodanih na dogodku, je bil namenjen organizaciji Bits of Freedom za podporo njenega poslanstva – oblikovanja novega digitalnega orodja za obveščanje in opolnomočenje ljudi, da postanejo bolj ozaveščeni potrošniki tehnologije.


Ali ni Lush tega poskušal že prej?

Leta 2019 je podjetje Lush UK prenehalo objavljati na Instagramu in Facebooku zaradi vse večje zaskrbljenosti, koliko nadzora imata ti veliki platformi nad tem, koliko ljudi in kateri ljudje vidijo vse, kar objavimo. Te interakcije nadzirata zgolj zato, da bi iz njih izvlekli dobiček, zato je bila misel, da bi lahko glavno pot komunikacije z našimi strankami urejala tretja oseba, zaskrbljujoča.

Ob prihodu globalne pandemije leta 2020, ki je bila brez primere, in ob ljudeh, ki so morali ostati doma in se močno naslanjati na vse funkcije interneta, smo se odločili, da ponovno uvedemo omejeno uporabo kanalov, ki smo jih zamrznili, da bi strankam ponudili edino možno storitev, ki smo jo imeli na voljo.

15. septembra 2020, v času zaprtja, je Lush sodeloval tudi z IAMWHOLE in Zoe Sugg pri dnevu digitalnega detoksa – da bi se zavzel za to, da za en dan odložimo naprave in se osredotočimo na svoje duševno zdravje. Kampanja je bila zelo uspešna, saj je sodelovalo več sto tisoč ljudi po vsem svetu, vendar so povratne informacije, ki so jih IAW posredovali najstniki, ki so se poskušali odvaditi od tehnologije, pokazale, kako težko je bilo to storiti. Anksioznost, strah pred tem, da bi kaj zamudili, in navidezna opozorila so prispevali k temu, da se številni niso mogli upreti omrežjem za več kot nekaj ur.

Leta 2021 so se pojavili Facebookovi dosjeji in številni žvižgači nekdanjih uslužbencev Facebooka, ki so razkrili notranje raziskovalne dokumente, ki so dokazovali, da se Facebook zaveda resnične škode, ki jo povzroča njihova platforma, vendar se je odločil, da ne bo ukrepal.

V podjetju Lush ne želimo čakati na boljše svetovne predpise ali na to, da bodo platforme uvedle smernice za najboljše prakse, medtem ko odraščajoča generacija doživlja resno in trajno škodo. Zdaj je pravi čas, da poiščemo boljše načine povezovanja, ne da bi pri tem ogrožali stranke.

Ni dovolj, da podjetja samo prenehajo objavljati plačljiva oglaševanja; valuta teh kanalov so ljudje in njihov čas, zato ne želimo, da bi našo vsebino upravljali skriti algoritmi, katerih namen je ljudi držati kot ujetnike kanala.


O podjetju Lush

Podjetje Lush je znano po tem, da na področju kozmetike deluje drugače. Naj gre za izumljanje novih izdelkov, ki zmanjšujejo uporabo nepotrebne embalaže, vodenje kampanj, ki razkrivajo neslišane zgodbe, ali za dvigovanje meril, kako je lahko videti trgovina na drobno in kakšen občutek lahko vzbuja. Lush želi družbi in okolju dati več, kot vzame. V svetu, kjer je tehnologija postala bistveni del vsakega podjetja, je povsem naravno, da Lush spodbuja tudi najboljše prakse na področju digitalne etike.

Tehnologija ni nujno neetična; lahko je ustvarjena za družbeno dobro in vpliva na pozitivne družbene spremembe. V podjetju Lush želimo svet, v katerem je sveža ročno izdelana tehnologija namenjena regeneraciji, in ne uničevanju. Pripravljeni smo začeti digitalno revolucijo.